COMUNICAT OFICIAL (Consells Esportius de Catalunya)

Des de la Unió de Consells Esportius de Catalunya manifestem el nostre ferm i rotund rebuig davant les greus accions masclistes protagonitzades pel president de la Reial Federació Espanyola de Futbol, Luis Rubiales.

Aquestes accions són totalment incompatibles amb els valors de respecte, igualtat i dignitat que s’han de promoure des de l’àmbit esportiu i des de la societat en general i, el que és més greu, estan
fetes per un directiu esportiu que té l’obligació de donar exemple en totes les seves accions.

Els Consells Esportius de Catalunya tenim un compromís ferm amb els valors esportius i socials i, mitjançant la promoció de l’esport, procurem que siguin un eix vertebrador de les nostres activitats, especialment en l’esport en edat escolar.

Per això, els Consells Esportius volem mostrar el nostre suport i solidaritat amb Jennifer Hermoso i amb totes les dones que pateixen violència de gènere. Alhora, reafirmem el nostre compromís d’erradicar actituds que vagin contra el dret a la pràctica esportiva femenina. Per tant, demanem la dimissió de Luis Rubiales perquè l’esport no pot tenir dirigents com ell.

Aquesta acció que avui denunciem és només la punta de l’iceberg de la xacra masclista amb què ha de conviure l’esport femení dia rere dia. És per aquest motiu que des dels Consells Esportius
reivindiquem, un cop més, l’esport en edat escolar com a eina per educar en igualtat i en la no discriminació en tots els àmbits.

Aprofitem per convidar a totes les organitzacions esportives a mantenir un front comú en aquesta línia i treballar conjuntament per crear un entorn esportiu que sigui exemplar en termes d’igualtat de gènere i respecte.

Barcelona, 26 d’agost de 2023

COMUNICAT OFICIAL